Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.04.2007 10:59 - Името което носим
Автор: pangel Категория: Други   
Прочетен: 2233 Коментари: 6 Гласове:
0

Последна промяна: 25.04.2007 11:24


Здравейте приятели, Замисляли ли сте се за името, което всеки от нас носи. То ни е дадено при раждането и никой не ни е питал как искаме да се казваме. Ако избора е добър - добре, но ако е кофти име, се питаме дали не можем да го сменим. Има страни по света, където предлагат и това. Не ме разбирайте погрешно, тук не говоря за проста прищявка. Направил съм доста проучвания по въпроса с имената и съм открил в Библейските текстове, че древните хора са влагали голямо значение в името, а ако при дадени обстоятелства се е налагало да го променят, то това е било във връзка с коренна промяна на целия им живот. Помислете например за имена като: Върбан или Кочо, не са много приятни, не знам дали Коча е бил под върбата, но избора не ми се струва удачен! От друга страна в Библията, когато Бог променяше името на даден човек, това предизвикваше кардинални промени в живота на тези хора. Например: Савел - Павел Аврам - Авраам Яков - Израил Симон - Петър Та въпроса ми е ако имаш възможност за промяна на името си, законна и официална, би ли го направил? P.S. Естествено говоря за лични имена! Останете със здраве! Ангел


Тагове:   носим,


Гласувай:
0



1. aloha - не,
25.04.2007 12:19
не бих си го сменила,защото много си го харесвам:)
освен това искам да добавя,че изобщо не одобрявам цялата мода да се кръщават децата с небългарски имена...как ли пък да не си кръстя детето Амбър или Джесика?!
цитирай
2. varg1 - и аз харесвам моето
25.04.2007 12:29
по готино от това не може да бъде.да и мен ме дразни тия чужди имена дети ги слагат на децата
цитирай
3. ridiculous - Това е бая
25.04.2007 12:50
интересна и обширна тема. Освен въпроса какво е името и какво е нашето лично отношение към него, много любопитен въпрос за проучване е и как хората, които са ни го отредили са се спрели тъкмо на това име за нас. По едно време събирах истории, които различни хора бяха така добри да ми разкажат и установих, че в историята на името ни и начина, по който сме се сдобили с него, са кодирани дълъг списък от лични и семейни отношения, толкова пъстри и богати, че.....
В една от любимите ми книги ("Магьосника от Землемория" на Урсула Льогуин) този, който знае истинското име на нещата (и хората) се сдобиваше с магическа власт над тях и загова беше важно да си пазиш името. Това не случайно е така, защото ако проучиш историята на едно име, наистина ще научиш за човек неща, които въобще и не си подозирал за него, а вероятно и той самият не е подозирал за себе си.
В заключение ще отговоря на въпроса ти - аз доста харесвам името си и не бих го променила. Но това е дълга история.
цитирай
4. hollerra - името което носим трябва да ни св...
25.04.2007 14:40
името което носим трябва да ни свързва по-един особен начин с човека от който сме го получили затова аз много се радвам как са ме кръстили. Името не трябва да се измисля просто така, то трябва да носи нещо повече в себе си, да носи нещо от някой друг. Страшно много харесвам моето име защото съм кръстена на баба си, но не отричам че имаи още две имена с които бих се радвала ако ме бяха нарекли с тях (които обаче пак са свързани с мои роднини) и все пак сама не бих променила първото си име. Но наистина темата е много обширна
цитирай
5. palomnik - Така е, но едва ли някой ще седне да се занимава
05.06.2007 16:07
със съдилища, за да си сменя името. Една моя позната го направи - тя беше Иванка и стана само Ваня.
Аз много харесвам името си - означава "чиста" или"вечно чиста".
Любимото ми име, с което бих нарекла някой ден сина си е Михаил (означава богоподобен и носи сила за преодоляване на препятствия).Също харесвам Светослав (да блести със силата и благочестието си).
Любимото ми женско име е София (мъдрост) и Елисавета (почитаща Бога).
Преди време нарочно си купих книга за тълкование на имената - много е полезно да можеш да помагаш и на други хора при избиране на имена за децата им.
цитирай
6. janagarden - IMETO NOSI SUDBA
25.06.2010 18:39
OSHTE KATO SE RODIH MI DADOHA 2 IMENA, TOVA CHESTO SE SLUCHVA V CIGANSKOTO SUSLOVIE. E! RAZBIRASE CHE SLED 35 GODINI SI PROMENIH IMETO TAKA KAKTO IMAH UBEJDENIETO CHE BOG MI VIKA, I TAKA KAKTO BQH POZNATA SRED BLIZKITE SI I POZNATI.STANA CHREZ NAMESATA NA SUDEBNITE VLASTI.
IMENATA NI TRQBVA DA NI PRILQGAT.TOEST DA NI OTIVAT, A VQRVAM CHE I NOSQT SUDBA.
BLAGODATTA DA BUDE S VAS!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pangel
Категория: Други
Прочетен: 24472
Постинги: 5
Коментари: 11
Гласове: 24
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031